Absolwentka Wydziału Teorii Muzyki w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W Średniej Szkole Muzycznej akompaniowała uczniom m.in w klasie skrzypiec i wiolonczeli a następnie rozpoczęła współpracę z Krajowym Biurem Koncertowym w Warszawie. W kilkuosobowym zespole organizowała kilkaset koncertów rocznie w całej Polsce. Po wyjeździe do USA przez kilka lat pracowała w jednej z najzasobniejszych kolekcji historycznych nagrań dźwiękowych na Uniwersytecie Yale. Samodzielnie opracowała m.in. dyskografię Kurta Weilla. Przygotowała także materiały do reedycji nagrań m.in. następujących artystów:
Vladimira Horowitza, dokonanych live w latach 1940-tych i 1950-tych w Carnegie Hall a przekazanych uniwersytetowi Yale przez Wandę Horowitz, Alessandro Moreschi, nagrania ostatniego śpiewaka-kastrata w Watykanie z roku 1902 dla firmy Pearl-Opal. Podobne zadania wypełniała w kolekcji nagrań dźwiękowych oraz w bibliotece wydziału muzycznego na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii.
Prowadzi sekretariat artystyczny orkiestry „Leopoldinum” w Filharmonii im. W. Lutosławskiego we Wrocławiu. W ciągu wielu lat współpracy nadzorowała nagrania 16 płyt.
Była głównym architektem przedsięwzięcia promującego w Europie odrestaurowany przez Filmotekę Narodową w technologii 4K film „Mania” z Polą Negri i muzyką Jerzego Maksymiuka.
* * *
* * *
Barbara Migurska, będąc osobą pragmatyczną o silnych nerwach wymusza na technikach rozwiązanie umożliwiające przeniesienie wyświetlanego na ekranie filmu do komputera tak, aby Jerzy Wołochowicz (music designer) miał na nim jednocześnie i obraz i widmo ścieżki dźwiękowej. Ustawienie kamerki przed ekranem rozwiązało ten problem.
Koncert. Batuta do góry. Na ekranie pojawiają się napisy, a publiczność słyszy pierwsze takty muzyki. Żona Jerzego Maksymiuka staje się „suflerką”. Z pierwszego rzędu informuje męża: „za szybko”, „przyspiesz”. Kiedy następuje jakiś rozjazd dobra orkiestra wie co ma robić: „szyć”, czyli improwizować. Publiczność nie znając partytury nigdy się nie zorientuje, że przed kilkoma sekundami coś było nie tak.
Część etapów projektu zrealizowano
w ramach stypendium Ministra Kultury
i Dziedzictwa Narodowego
© 2018 Jacek Waloch | design: Nu Graphics